Ik nomineer Sam omdat hij een bruisende persoonlijkheid heeft. Hij staat steeds voor anderen klaar met goede raad en advies. Sam bewees dat met de nodige motivatie en kracht men alles kan bereiken. De resultaten die hij behaalt en de creativiteit die hij hierin vertoont zijn om U tegen te zeggen. Knap gedaan!

Genomineerd door:

  • Elien Stevens

Robbe nam dit jaar deel aan het (eerste) groeps-onderzoeksproject binnen de lerarenopleiding secundair onderwijs. Samen met zijn rechtstreekse duo-partner Kyara wist hij niet enkel de projectschool optimaal te begeleiden, maar trokken zij ook de meeste aandacht van collega’s uit het werkveld tijdens het presentatie-moment. Hun enthousiaste aanpak en de kwaliteit van hun werk, maakte inmiddels het oprichten van een site om hun werk te delen noodzakelijk. Echt sterk werk! 

Genomineerd door:

  • Tom Dierckx

Kyara nam dit jaar deel aan het (eerste) groeps-onderzoeksproject binnen de lerarenopleiding secundair onderwijs. Samen met haar rechtstreekse duo-partner Robbe wist zij niet enkel de projectschool optimaal te begeleiden, maar trokken zij ook de meeste aandacht van collega’s uit het werkveld tijdens het presentatie-moment. Hun enthousiaste aanpak en de kwaliteit van hun werk, maakte inmiddels het oprichten van een site om hun werk te delen noodzakelijk. Echt sterk werk! 

Genomineerd door:

  • Tom Dierckx

Simon ging op stage naar Malawi. Bij aankomst bleek dat de 50 leerlingen in zijn klasje zelfs geen bankje hebben om aan te zitten. Daarom heeft hij de schoolbanken-actie op poten gezet. Geld inzamelen, onderhandelen met de lokale houthandelaar, plannen bedenken … niets was hem teveel. 

Het resultaat mag er wezen. Een klasje vol mooie bankjes!

Daar bleef het trouwens niet bij, de school is na zijn stage ook nog een mooie gesorteerde bibliotheek rijker. Fijn dat de leerlingen nu effectief een boek kunnen zoeken :-). 

Genomineerd door:

  • Charlotte Sterckx
  • Cato Moons

Ada is een ongelooflijk sterke student die alle projecten perfect uitvoert met hart en ziel. Ze is het mamaatje van onze klas, ze staat dag en nacht paraat voor iedereen. Ondanks tegenslagen blijft ze lachen en trekt ze ons ook mee in haar positiviteit. Ada heeft sterke inzichten over hoe het onderwijs te verbeteren en is een fantastische leerkracht/kunsteducator in wording!

Genomineerd door:

  • Hanne Groven
https://award.kdg.be/wp-content/uploads/2018/05/anoniempje.jpg

Julie toonde gedurende de volledige opleiding een groot enthousiasme. In haar binnenlandse stage kon zij dit jaar aantonen dat ze didactisch de uitdaging echt aangaat en ook verbluffende resultaten neerzet. Op buitenlands stage werd zij geroemd als flexibele teamspeler. Een waar ambassadeur van onze hogeschool. 

Genomineerd door:

  • Tom Dierckx

Omdat Machteld alti­jd het verschil probeert te maken. Doorheen de opleiding zorgde Machteld voor kwaliteit, enorme kwaliteit. De bijvragen voor een mondeling examen al maar meteen zelf stellen en beantwoorden, een nieuwe standaard bepalen voor een beroepsproduct, het typeert Machteld. En dat is wat Machteld echt groot zal maken in de toekomst! 

Omdat Machteld altijd heel vrolijk is! Een zonnetje in de groep, vriendelijk en behulpzaam!

Genomineerd door:

  • Tom Dierckx
  • Zazi Smit

Lien is een grote mevrouw, omdat …

  • zij van elke les een onvergetelijk les maakt: ze is een authentieke meid – ze pimpt haar lessen op een didactisch verantwoorde, maar geniale manier – ze straalt haar vakken uit – ze is steeds goed georganiseerd – ze doorprikt vooroordelen/stereotypen – ze draagt al haar leerlingen een warm hart toe …
  • zij een schat van een medestudente is: vroeg of laat, drukke periode of vakantie … ze springt voor iedereen in de bres en zal er steeds voor zorgen dat jij verder kan voor ze aan haar eigen werk begint …

Ik besef heel goed dat deze kwaliteiten misschien meerdere studenten gegeven zijn, daarom voeg er ik graag nog dit aan toe: Lien is mijn favoriete grote mevrouw, omdat zij dit alles altijd BELANGELOOS doet! Goede lessen geeft zij niet om goede punten te halen, maar om haar leerlingen iets bij te leren. Haar medestudenten helpen, doet ze niet om populair gevonden te worden, maar omdat ze een goed hart heeft. Nooit zal zij zich meer inzetten enkel en alleen omdat ze er zelf beter van wordt. Nooit verwacht zij een tegenprestatie. Mocht er dus een plaatsje zijn in de Grote Award voor een fantastische meid, die er niet uitspringt omwille van haar grote daden, maar omwille van het feit dat zij te allen tijde haar idealistische zelve blijft, dan lijkt Lien mij een prima kandidate. Wat mij betreft is het hoog tijd dat ze in de bloemetjes gezet wordt, want nooit eerder ontmoette ik iemand die met zoveel juiste redenen voor de klas staat en die er bovendien zo ongelooflijk geschikt voor is!

Genomineerd door:

  • Laura Gysbrechts

Voor zover ik Kim ken en wat ik allemaal over haar heb gehoord van medestudenten, is zij echt een voorbeeld voor ons allemaal als leraren in spe. Zij zet zich keer op keer in voor 200% ondanks dat omstandigheden niet altijd ideaal zijn. De manier waarop zij heel doordacht didactisch materiaal maakt waardoor ze de klas niet alleen volledig onder controle heeft maar ze ook heel doelgericht kan differentiëren op vlak van niveau van de leerlingen. Dit alles maakt dat ik keer op keer haar bewonder als student maar ook als leerkracht! Kim streeft er steeds naar om klasdifferentiatie toe te passen zodat elke leerlingen geholpen kan worden op zijn of haar niveau. Dit doet zij door didactisch materiaal aan te bieden om bijvoorbeeld de leerlingen op een zelfstandige manier nieuwe grammatica te onderzoeken en in te oefenen door middel van doordachte BZL’s etc.
Zij staat ook heel stevig in haar schoenen en weet wat ze wil, waardoor ze de klas goed onder controle kan houden. Ik bewonder haar inspanningen, opofferingen en harde werk enorm, want ook al is het vaak moeilijk om het beste van haarzelf te geven (door ziekte of stress), toch heeft ze nooit de moed opgegeven en is ze blijven verdergaan en dat is in een leerkracht enorm te prijzen omdat ze het doet met een hart voor de leerlingen!

Genomineerd door:

  • Gabriela Mechlinska

Adinda is de enige echte “backbone” van de opleidingsstudentenraad voor kleuter en lager onderwijs. Zij heeft er voor gezorgd dat de leerkrachten van de volwassenen van morgen de kans kregen om kritisch en positief na te denken over de opleidingen kleuter en lager onderwijs. Ze schepte een heel nieuw systeem van OSR. Maar deed natuurlijk nog veel meer zoals enthousiast de klassen af gaan om studenten die mee wouden doen te vinden. Zelf op Erasmus liet de osr haar niet los. Ze bleef haar mede-voorzitter geduldig vertellen wat er moest gebeuren hoe het moest gebeuren en wanneer het moest gebeuren tot haar grote vreugde! Adinda maakte het verschil achter de schermen voor honderden studenten kleuter en lager onderwijs!”

Iemand uit de OSR die al jaren het verschil probeert te maken om de opleiding voor iedereen draaglijk te maken. Op haar kan je rekenen en vertrouwen!

Omdat ze zich overal voor inzet, onder andere de studentenraad. Ze zet zich ook voor iedereen in, zet anderen hun zorgen voor de hare,… ze heeft het hard op de juiste plaats! Dit verdient ze echt

Adinda werkt altijd SUPER hard. Niet enkel voor school maar ook voor de andere studenten. Ze staat altijd klaar om iedereen uit de nood te helpen!

Genomineerd door:

  • Vicka Martin
  • Kelly Denorre
  • Jolien Wissaert
  • Karen Decoster
  • Hanne Bergers
  • Charlotte Bruggeman